Så tar vi då dagens första telekomprojicering.
"I beslutet förbjöd man amerikanska företag att köpa Huawei-produkter med pengar från Universal Service Fund (USF), skapad 1997 för att subventionera amerikansk telekomindustri."
Och vidare:
" FCC genomförde politiska förändringar i november på inrådan av justitieminister William Barr och FBI-direktör Christopher Wray, som insisterade på att Huawei - såväl som ZTE, ett annat kinesiskt teknikföretag - ”kan man inte lita på” och de representerade ett ”hot mot vår kollektiva säkerhet. ” Ingen av tjänstemännen ansåg det nödvändigt att tillhandahålla bevis för att stödja sina påståenden."
Det verkar ju nära nog som att man försöker göra en poäng av att visa att godtycke inte är en bra grund för att tillämpa lagar på....
Så vem kan det då möjligen handla om som redan 1997 var i farten på den amerikanska telekommarknaden i en sådan omfattning att statliga medel måste tillskjutas för att inte den amerikanska inhemska telekomindustrin skall bli uppslukad - utkonkurrerad.....
Frågan blir då alltså slutligen, om detta nu skall anses gälla för HUAWEI så måste det ju antas kunna gälla fler parter under samma premisser, finns det överhuvudtaget några fler aktörer i detta sammanhang och om så är fallet, vad är det som utgör skillnaden mot vad som gäller i fallet med HUAWEI?
Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.