Flygande plan..

2014-05-20

flygplan

Det har gått över två månader sedan det malaysiska flygplanet MH-370 försvann och fortfarande har inte ett enda trovärdigt spår av den sista viloplatsen konstaterats.

I det pågående dånet av förvirringen kring ansträngningarna i sökandet som har lett inte någonstans, har nu även Malaysias nuvarande premiärminister Najib Razak gått ut och beskrev nyligen det nuvarande räddningsarbetet som drivs avsatellitdata för den föreslagna "platsen" för påstådda MH370 vrakresterna i Indiska oceanen som " bisarra "och" svåra att tro på ". Vidare sade han till CNN att när man diskuterar satellitdata som ligger till grund för den aktuella sökningen i Indiska oceanen "För att vara ärlig, fann jag det svårt att tro på .... Det är ett bisarrt scenario som ingen av oss kunde ha tänkt så det är därför när jag träffade teamet ... av de främsta experterna inom flygindustrin frågade jag dem om och om igen "är du säker?"

Kort sagt: " ingen vet . " Eller så går den konventionella visdomen, aka sagan.

En person, dock, som tror att någon kanske vet mer än de låter påskina, är ingen annan än den man som var premiärminister i Malaysia 1981-2003, under blyga 22 år - Mahathir Mohamad , och som i ett blogginlägg tidigare i dag har några ganska provokativa frågor och tankar.

I sin artikel med titeln lämpligt "vad går upp måste komma ner", hävdar den förre premiärministern att flyget inte kraschat och dess nuvarande vistelseort får vetas bara av CIA och Boeing - flygplansföretaget: "Det är ett slöseri med tid och pengar att leta efter skräp eller oljeutsläpp eller att lyssna efter "ping" från den svarta lådan. Detta är troligtvis inte en vanlig krasch efter bränslet var "slut". Planet är någonstans, kanske utan MAS(flygbolaget markeringar. "

Men långt mer provokativt, och om att våga yttra ens den tre bokstävers akronym om vad några andra gör, sade Mahathir att planet skulle ha satts på autopilot på distans av CIA om det hade kapats och för att citera en referens, som hävdar att "Den" avbrottsfria "autopiloten skulle aktiveras - antingen genom pilotinsats, med ombordvarande sensorer, eller ovillkorligen av radio-eller satellitlänkar från statliga myndigheter som CIA, om terrorister försöker få kontroll över cockpit ".

Mahatir går tillbaka till dag ett, då den första visningen som omger den ödesdigra flygningen gjordes, och när det stod klart att föraren, av någon anledning, målmedvetet stängde av kommunikationssystemet. "Systemet måste ha inaktiverats eller annars kunde markstationen ha anropat på planet."

Så för att lägga ihop två och två, den förre premiärministern, som tror att "det är inte rättvist att MAS och Malaysia bör ta på sig skulden" drar slutsatsen att " någon döljer något. "

maskinöversättning:

BOEING TEKNIK - vad går upp måste komma ner

May18th 2014
35 Kommentarer chedet Skrivet av chedet

1. Vad går upp måste komma ner. Flygplan kan gå upp och stanna upp för en längre tid. Men även de måste komma ner så småningom. De kan landa säkert eller kan krascha. Men flygplan inte bara försvinna. Absolut inte i dessa dagar med alla de kraftfulla kommunikationssystemen, radio-och satellitövervakning och filmless kameror som fungerar nästan på obestämd tid och besitter enorm lagringskapacitet.

2. Jag skrev om den oåtkomlig MH370 s kommunikationssystem samt signaler för GPS. Systemet måste ha inaktiverats eller annars markstationen kunde ha kallat planet. GPS också måste ha inaktiverats eller annars flykt MH370 skulle ha spåras av satelliter som normalt tillhandahåller uppgifter om alla kommersiella flygningar, inklusive uppgifter om plats, typ av flygplan, flygnummer, avreseflygplats och destination. Men uppgifterna verkar otillgänglig. Planet försvann till synes från alla skärmar.

3. MH370 är en Boeing 777 flygplan. Den byggdes och utrustade med Boeing. All kommunikation och GPS-utrustning måste ha installerats av Boeing. Om de misslyckades eller har inaktive Boeing måste veta hur det kan göras. Visst Boeing skulle se till att de inte lätt kan inaktiveras eftersom de är avgörande för säkerhet och drift av flygplan.

4. En sökning på Internet visar att Boeing under 2006 fick ett amerikanskt patent för ett system som, när aktiveringen, tar bort all kontroll från piloter att automatiskt tillbaka ett kommersiellt flygplan till ett förutbestämt landningsplatsen.

. 5 Den Flightglobal.com artikel av John Croft, daterad Washington DC (1 december 2006) vidare nämnas "Den" avbrottsfri "autopilot skulle aktiveras - antingen genom pilotprojekt, med ombord sensorer, eller ens tillnärmelsevis av radio-eller satellitlänkar genom myndigheter som CIA, om terrorister försöker få kontroll över cockpit ".

6. Klart Boeing och vissa myndigheter har kapacitet att ta över "avbrottsfri kontroll" av kommersiella flygplan som MH370 B777 är en.

7. Kan det inte vara så att piloten av MH370 förlorat kontrollen över sitt flygplan efter att någon direkt eller på distans aktiverat utrustning för beslag av kontrollen över flygplanet.

8. Det är ett slöseri med tid och pengar för att leta efter skräp eller oljeutsläpp eller att lyssna efter "ping" från den svarta lådan. Detta är troligen inte en vanlig krasch efter bränsle var utmattad. Planet är någonstans, kanske utan MAS markeringar.

9. Boeing bör förklara om detta så kallade anti-terrorism auto-mark-systemet. Jag kan inte tänka mig piloterna gjorde en mjuklandning i hård sjö och sedan tyst drunkna med flygplanet.

10. Någon döljer något. Det är inte rättvist att MAS och Malaysia bör ta på sig skulden.

11. Av någon anledning medierna inte kommer att skriva något som involverar Boeing eller CIA. Jag hoppas att mina läsare kommer att läsa detta.

http://chedet.cc./?p=1361#more-1361

Visa ditt stöd till det informationsarbete Carl genomför

Swish

Scanna QR eller skicka till 076-118 25 68. Mottagare är Caroline Engström.

Patreon

Här kan du visa ditt stöd genom att bli månadsgivare på Patreon.

Swish

Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Engström.

De Fria

Besök folkrörelsen som jobbar för demokrati genom en medveten och upplyst befolkning!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram