Ja det verkar ju inte bättre än att vi faktiskt får rätt även om den roll som Maersk spelar i detta... 

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/maersk-spin-afsloeret-fortsaetter-i-rusland/9156343?ilc=c
" Segling i miljarder
A.P. Møller-Mærsk har också miljarder goda skäl att hålla sig till Ryssland. Bland annat avslöjar bolagets nyligen publicerade räkenskaper att bolagets ryska verksamhet står för en omsättning på tio miljarder kronor.
Maersk har nyligen varit under eld för företagets handel med tyskarna under andra världskriget. Det är dock inget som har haft en inverkan på företagets enorma pengatank.
Tvärtom kunde bolaget i början av februari publicera historiska räkenskaper som visade på en vinst på 118 miljarder kronor. Aldrig tidigare har ett danskt företag tjänat så mycket pengar på ett enda år.
---------- DELAT ELEMENT ----------
Danska Maersk: Spin-svar på engelska
"Det är en bra försäljning, vi kanske kan använda den i ett annat pressmeddelande."
Pressavdelningen på Esplanaden har tydligen varit så nöjda med sin egen insats att AP Møller-Mærsk inte ens har funnit det nödvändigt att översätta rederijättens spin-svar till danska från intern företagsengelska.
Julkalenderspråk
På tisdagen meddelade Maersk att företaget sätter Ryssland på ett tillfälligt uppehåll. Ekstra Bladet har sedan dess frågat hur pausen hänger ihop med att man har lastfartyg liggande i St Petersburg, och att det är fartyg på väg till och från Ryssland.
I samband med detta har danska Maersks danska pressansvarige skickat ett mejl från Esplanaden till Rådhuspladsen.
På rent 'The Christmas Calendar'-språk.
Ekstra Bladet tar här - för fullständighetens skull - Maersks fullständiga svar:
"Vi har följande uttalande om Global Ports:
AP Möller - Maersk äger genom APM Terminals 30,75 % av Global Ports Investments (GPI) som driver 6 terminaler i Ryssland och 2 i Finland. GPI är inte verksamt i Ukraina. Med GPI tittar vi på hur vi ska följa de ständigt föränderliga sanktionerna och restriktionerna och förbereder möjliga nästa steg.
Du hittar svaret på din fråga om varför vi fortfarande har fartyg i och på väg till Ryssland i det uttalande jag redan har skickat:
Vår prioritet är att göra vårt bästa för att hantera och leverera som planerat alla bokningar som gjorts före detta tillkännagivande med förbehåll för sanktioner.
Vi svarar också på varför vi har beslutat att tillfälligt avbryta nya bokningar till och från Ryssland, förutom för mat, medicin och nödhjälp:
Med de flytande omständigheterna med regelbundna uppdateringar och justeringar av sanktionslistan ser vi ett tydligt behov av att ta lite tid att etablera nya och revidera befintliga processer för att acceptera och hantera bokningar.
Förseningar
Ekstra Bladet kan även konstatera att det finns ryska Maersk-bokningar fram till den 10 juli, att Maersk har Global Ports tillsammans med Sergey Shishkarev, som har nära kopplingar till Putin. På detta svarar Maersk plötsligt på danska:
'Du kan citera oss för följande:
Beroende på situationen fortsätter vi att segla med redan planerade bokningar, varav många är kraftigt försenade, och därtill frakt av mat, medicin och nödhjälp. När det gäller Global Ports måste vi hänvisa till kommentaren från igår."