Men vem är det egentligen som kontrollerar det centrala nervsystemet i Ecuador sedan i November 2019...
Från Ericssons hemsida;
"Telefonica väljer Ericsson som konsultpartner för ett optimerings- och benchmarkingprojekt i Ecuador, med målet att sänka kostnaderna och maximera kundnöjdheten.
Ecuadors telekommunikationsmyndighet SENATEL har upprättat höga standarder för röst, data och video och alla operatörer granskas årligen. För att uppfylla statliga standarder och KPI: er måste alla operatörer i Ecuador övervaka nätverkskvaliteten.
Telefonica fattade nyligen beslutet att lägga ut dessa tjänster. Ericssons nätverkskunskap, utmärkta svarstider och experter inom radiofrekvens gjorde att det var den perfekta strategiska konsultpartnern. Även om Telefonica, Ecuador inte hade någon befintlig Ericsson-infrastruktur, var det säkert att Ericsson hade rätt kompetens för att uppfylla sina strikta krav. Framgången med detta projekt illustrerar Ericssons processers flexibilitet och visar en förmåga att leverera till hög standard på utrustning som inte är Ericsson. Christian Troya, Account Manager, Ericsson betonar vikten av dessa överförbara processer: "Eftersom nätverket levereras av en annan leverantör är vi en opartisk partner, så det är ett mycket objektivt tillvägagångssätt vi ger kunden.
Ericsson levererade Network Performance Improvement Services och Benchmarking enligt ett tvåårigt teknik- och strategikontrakt. Kontraktet har nu förlängts med ytterligare två år och med en grupp på cirka 20 personer som arbetar lokalt med projektet har Ericsson fått en djupgående förståelse för hur kunden kan maximera potentialen i sitt nätverk. Dessutom har affären framgång betydelse för branschen som helhet, säger Marius Sirbu, strategisk produktchef, Ericsson: "Projektet med Telefonica visar perfekt hur Ericssons tekniska konsulttjänster lätt kan anpassas till andra leverantörers miljöer. Detta visar att de tjänster vi erbjuder kan gynna ett stort antal organisationer. "
Telefonica, Ecuador drar nytta av en veckovis utvärdering av nätverks- och sektornivå KPI. Ericsson presenterar en analys av alla områden i nätverket och detta anpassade tillvägagångssätt innebär att särskild uppmärksamhet ägnas åt problembiljetter från viktiga kunder. Telefonica har nu möjlighet att jämföra sina täcknings- och kvalitetsfrågor med de viktigaste konkurrenterna i Ecuador, vilket är ovärderligt ur strategisk synvinkel. Förutom konsultavtalet har Telefonica valt Ericssons TEMS-programvara och terminaler för nätverksanalys. Med den här kontrollnivån på plats kan Telefonica lyckas hantera tillväxten av sitt nätverk i Ecuador säkert med vetskapen om att Ericsson övervakar kvalitetsfrågor. Optimering av nätverket ökar också effektiviteten så Telefonica drar nytta av minskade kostnader samtidigt som servicekvaliteten och kundnöjdheten maximeras. David Holgado, CTO, Telefonica, Ecuador summerar projektets resultat och fördelar: "Med konsultavtalet från Ericsson kan vi möta och överträffa den höga nätverkskvalitet som anges i SENATELs standarder."
svt.se
Ecuador drar tillbaka Assanges medborgarskap
Ecuador har dragit tillbaka Wikileaksgrundaren Julian Assanges