RT Statskontrollerad media från Ryssland · 2 tim · The European Union has announced a new agenda for climate change legislation, to reach its goal of becoming carbon neutral by 2050. Twelve ambitious draft proposals were announced; however, these still need to be approved by the 27 member states and by the EU parliament. The proposals have a long road ahead of them if they are to become laws. They will face months of negotiations before any approval. According to inside sources, the plans have already proved to be contentious and have already triggered some conflict within the European Commission. Some of the boldest aspects of the proposals would see an end to new petrol and diesel cars by 2035, an aviation fuel tax, a 10-year tax break for companies that provide low-carbon alternatives to flight and a ‘carbon border tariff’ that would put a levy on materials imported into the EU, such as steel and concrete. These announcements come after the EU pledged that at least 30% of its €1.8tn ($2.2tn) long-term budget would be spent on climate-related measures.
Europeiska unionen har meddelat en ny agenda för klimatförändringslagstiftningen, för att nå sitt mål att bli koldioxidneutral till 2050. Tolv ambitiösa förslag till förslag tillkännagavs; dessa behöver dock fortfarande godkännas av de 27 medlemsländerna och av EU-parlamentet. Förslagen har en lång väg framför sig om de ska bli lagar. De kommer att stå inför månader av förhandlingar innan de godkänns. Enligt källor har planerna redan visat sig vara omtvistade och har redan utlöst en konflikt inom Europeiska kommissionen. Några av de djärvaste aspekterna av förslagen skulle se ett slut på nya bensin-och dieselbilar till 2035, en flygbränsleskatt, en 10-års skattelättnad för företag som tillhandahåller koldioxidalternativ till flyg och en ' koldioxidutsläpp gränstull ′′ som skulle lägga en avgift på material som importeras till EU, t. ex. stål och betong. Dessa tillkännagivanden kommer efter att EU lovat att minst 30 % av dess € 1.8 tn ($ 2.2 tn) långtidsbudget skulle spenderas på klimatrelaterade åtgärder.