Emodo , ett Ericsson-företag som fokuserar på datainaktivering och intäktsgenerering, samarbetar med CKDelta, medlem i CK Hutchison Holdings , för att hjälpa till att förbättra noggrannheten i data i reklambranschen.
"Genom vårt partnerskap med CKDelta kommer vi att kunna ta itu med en fråga som nu är större än synlighet och varumärkesäkerhet tillsammans."
Tweetar vidare detta:
Varje år leder felaktiga uppgifter till miljarder pund i bortkastade annonsutgifter med fel inriktning och lager av dålig kvalitet, vilket leder till ineffektiva kampanjer eller till och med skada på ett varumärkes rykte eller image. Forrester rapporterade nyligen att cirka 21% av medieutgifterna går förlorade på grund av felaktig inriktning. Globalt motsvarar den ena frågan nästan 55 £ £ i avfall.
Ericsson Emodos unika Operator Intelligence fungerar som en sanningsuppsättning för att verifiera och filtrera inriktningsdata från andra datakällor. Företagets tekniker och modeller förbättrar datanoggrannheten avsevärt och erbjuder marknadsförare högkvalitativa och pålitliga data för att skräddarsy meddelanden mer effektivt och göra annonser mer relevanta för konsumenterna.
CKDelta, med hjälp av data från mobiloperatörer i CK Hutchisons 3-grupp, kommer att verifiera noggrannheten i Emodos data för att förbättra annonsutrymme, inriktning och målgruppskvalitet. Three UK blir den första mobiloperatören i 3-gruppen som arbetar med Emodo som en del av avtalet.
"I tider av ekonomisk nöd blir avkastningen ännu viktigare för marknadsförare och annonsörer, vilket gör noggrannheten i data ännu viktigare idag", påpekade Alistair Goodman, chef för Ericsson Emodo. "Genom vårt partnerskap med CKDelta kommer vi att kunna ta itu med en fråga som nu är större än synlighet och varumärkesäkerhet tillsammans."
Emodos beprövade datavetenskap, annonsbranschkompetens och operatörsintelligensmodeller kommer att ansluta sig till CKDeltas operatörslösningar och integritetskompatibel datainaktivering för att förbättra datakvaliteten för reklambranschen. Partnerskapets första fokus kommer att vara att möjliggöra en rad verifieringsledda reklamlösningar som är utformade för att minska avfall, skapa förtroende, mildra annonsbedrägerier och förbättra reklamupplevelser för konsumenter. För att vidareutveckla dessa lösningar planerar Ericsson Emodo och CKDelta att utvidga sitt samarbete till andra operatörer i 3-koncernen och dess dotterbolag, som betjänar cirka 100 miljoner kunder på 12 marknader världen över.
"Vi är stolta över att samla två team i världsklass av datavetare och reklamexperter", säger Geoff McGrath, VD för CKDelta. ”Vårt kombinerade, innovativa tillvägagångssätt höjer ribban när det gäller reklambranschens standarder och förväntningar, bygger en pålitlig plattform och maximerar avkastningen. Vi planerar att använda våra modeller och data från enskilda 3 gruppoperatörer för att förbättra andra delar av annonsbranschen när vi går framåt. ”