Nämen det var väl djupt otippat att en sådan film inte gick hem....att skoja "självironiskt om allt från "snåla judar" till Yad Vashem....
Så även om den lilla reklamfilmen i sig innehåller en lång rad av stereotypa over the top-argument, så kommer - har - den definitivt redan krattat manegen för vad som komma skall och det är väl inte mindre än passande att opinionsbildningsverktyget Mello dör på den plats där den Djupa Staten har haft sin geopolitiska strategiska spelmotor och konfliktskapare....
Det svenska musikundret var ju trots allt bara vad det var.....ren tur eftersom sådan dyker upp när omständigheter kommer till förberedelse.
I Irondome på tröjan och inte alla judar är giriga - Nethanyahu visste uppenbarligen tidigt att han skulle komma att slängas under bussen om han inte agerade i stället för att tvingas reagera.
Det vill nog till att den Israeliska befolkningen visar stor tolerans för utfall av självironi som detta, om det inte skall bli så att schablonerna i filmen snabbt skall övergå till intellektuell lyteskomik.
Välkommen till indoktrineringen och de flesta Israeler har komplexa identiteter har ju trots allt den värdeladdning som de har som begrepp och uttryck.
Enklare uttryckt för de tankelata - kanske - det tog inte två timmar att göra filmen och effekterna är de eftersökta.
Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.