Eftersom befolkningarna till stora delar fortfarande till stora delar är dresserade att lyssna till den Djupa Statens apologeter inom Bröd&Skådespelsindustrin, så får man helt enkelt laga efter läge i så måtto till dess att människor lär sig förstå att det inte är budbäraren som avgör budskapets innehållsmässiga värde.
Roger Waters kliver därmed även in på den geopolitiska opinionsbildningsscenen gällande Google, FB och Youtube.
"Nu är Facebook och Google och YouTube sättet som de flesta får sina nyheter. Och de använder sociala medier för att utbilda sig själva eller ta reda på vad som händer. Men innehållet censureras av de företag som äger dem. Så det är inte fritt - jag menar att det inte är fritt nu."
Vi kan väl lite syrligt för sakens skull påpeka att vi har faktisk påtalat sedan detta problemen sedan inte alls obetydlig tid tillbaka alltså att kommunikationsinfrasruktur svårligen kan anses vara någonting som skall kontrolleras av enskilda vinstmaximeringsintressen, om man vill ha en upplyst och medveten befolkning eftersom sådana intressen per definition funktionsmässigt strävar efter egen informationsfördel.
Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.