Ftavningffvårigheter

2016-10-22

Lärare bör lära ut språket och skapa kommunikationsförmåga i samhället, eller skall vi börja slopa bokstäver också för de som läspar t ex?

Varför inte friva få här hela tiden då oavfett vad vi förföker att friva, efterfom det då fkulle göra det hela mycket lättare för de fom inte kan fäga "pfff"?

Det finnf ju ockfå de fom har problem att färfkilja L från R, få vi fkulle kunna fäga L hela tiden iftället:

Då fkulle vi aldlig få ploblem med att någon platade fämle än någon annan om alla platade lika dåligt hela tiden. Vi fkulle ockfå kunna ta bolt alla dubbelbokftävel föl att inte flöfa tid näl vi fklivel:

Då fkule ala ha fama fölutfätningal i famhälet å inte behöva läla fig nåt fom val jobigt... Ala kunde fita å dlägla hela dagalna å stila in i vägen.

Då fkulå utbilningfminiftälnf updlag vala tiläkligt änkält å ala kuna kåmunifela utan at flåf.//M.A.

#Folkresningen#DeFria#Bankreform

 

Att upprätthålla skillnaden mellan ”de” och ”dem” känns som ett förlorat slag. Vi bör inte i onödan göra det svårare för så många som möjligt att kunna uttrycka sig enkelt och begripligt, skriver gymnasieläraren Henrik Birkebo.
svd.se

Visa ditt stöd till det informationsarbete Carl genomför

Swish

Scanna QR eller skicka till 076-118 25 68. Mottagare är Caroline Norberg.

Patreon

Här kan du visa ditt stöd genom att bli månadsgivare på Patreon.

Swish

Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.

De Fria

Besök folkrörelsen som jobbar för demokrati genom en medveten och upplyst befolkning!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram