Public Relation

2016-08-22

Som tur är så har vi i Sverige riktigt klara ägardirektiv och ett uniformaterande medielandskap till stöd för att upprätthålla det valutafinansiella ekonomiska systemet. Ingen tror nämligen på allvar att Åsa Nisse skulle ge sig ut på Facebook för att skapa ett ökat förtroende med någon större framgång.

Så även om det inte är exakt klart vad för slags PR mål den privatägda Fed (minns Bernankes tidigare rådgivare: "Människor skulle bli chockade av att veta i vilken utsträckning som Fed är privatägd ") hoppades uppnå genom att lansera sin första Facebook-sida i torsdags, som resulterande ström av mindre än euforiska offentliga reaktioner vilka antyder att denna senaste PR ansträngning kan ha varit oduglig i bästa fall, och i värsta fall ett misslyckades till en omfattning som motsvarar JPM:s ökända # AskJPM twitter tabbe, eller när Göran Persson dansade med en kossa på ett torg - oklart om det verkligen var Anitra.

Här är några exempel på de offentliga svaren till Feds ursprungliga inlägg: de alla delar en viss enhetlighet ...

14100267_10208695160271219_6312933699644403693_n14088607_10208695175351596_2601440845141046233_n.jpg

Visa ditt stöd till det informationsarbete Carl genomför

Swish

Scanna QR eller skicka till 076-118 25 68. Mottagare är Caroline Norberg.

Patreon

Här kan du visa ditt stöd genom att bli månadsgivare på Patreon.

Swish

Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.

De Fria

Besök folkrörelsen som jobbar för demokrati genom en medveten och upplyst befolkning!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram