Sett Från Andra Sidan

2016-05-11

Per om den alltmer tragikomiska politiska kuliss som nu faller sönder i ljuset av verkligheten.

"Anfrätt av föreställt allvar poserar en av kulissens ståthållare ännu
en gång för Goldman Sachs - Schibstedt - Aftonbladets direktiv
att göra part-i-frågan till den yttersta åtgärden att åtrå för folket.

Om Åsa Romson, Kaplan och Yasri stod i främsta ledet för posterna,
så betyder det att dessa ur något perspektiv ansetts vara det främsta
som fanns att tillgå för uppgiften och visar sig vara det vi bevittnat,
hur är det då med resten?

Dels bör vi kunna utgå från att dessa bedömts vara bäst skickade för
dessa statsämbeten i första hand, vad kommer i andra?
Dels bör vi misstänka att om omdömet på den som väljer personer
med bristande omdöme, även själv saknar ett.

Framför allt bör vi misstänka att infokanaler som vill göra sig gällande
som nya nyheter, i botten enbart är gamla opinionsbildningsverktyg.
Jag menar, sedan när förändrade föreslagna omposteringar av detta
slaget någon som helst annan roll, än skenet av ambitionen till förändring?
Detta med att acceptera upprepade engångsförseelser, som vore de
isolerade händelser var för sig, det är självbedrägligare än vad man
kanske tror.

Tänk att varje händelse, varje förlopp, varje angivet skäl till oro, osäkerhet,
förtvivlan, varje försämring av något enda slag har en högst märklig
gemensam nämnare.

Har det ännu ej slagit dig att precis allt som dessa figurer s-ä-g-e-r sig
vilja motverka, senare blir den verklighet vi visar sig leva i, undantagslöst?
Om det gäller naturresursutförsäljning, segregering, integration, terror,
integritetsskydd, privatintrång, bolåneskulder, arbetsmarknadssituation,
ersättningsnivåer, bedrägerier, historieupprepningar, etc, in absurdum.
Om vi inte uppdaterar oss och byter ut gammal inprogrammering till
en ny och fräsch, en där vårt eget arbete har det största inflytandet,
kan något annars bli något annat än det alltid varit?

Ta ett par reklamsnuttar som övningsobjekt och betrakta dem ur
en annan synvinkel, vad tänker exempelvis en shampooreklams
skapare om mottagaren när reklamen anger att ditt hår äter vitaminer
och får känslor?

Den som bedömt detta som trovärdigt i andra änden bedömer väl att
mottagaren är en fullkomlig idiot, sen kollar du på nyheterna.
Hur ses du på, vad bedöms du vara och varför lät du dem?"
//P.F.

Inom kort ska Stefan Löfven ombilda sin regering. Enligt vad Aftonbladet erfar kräver LO att han byter ut flera S-statsråd och samtidigt utser en socialdemokrat till bostadsministe…
aftonbladet.se

Visa ditt stöd till det informationsarbete Carl genomför

Swish

Scanna QR eller skicka till 076-118 25 68. Mottagare är Caroline Norberg.

Patreon

Här kan du visa ditt stöd genom att bli månadsgivare på Patreon.

Swish

Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.

De Fria

Besök folkrörelsen som jobbar för demokrati genom en medveten och upplyst befolkning!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram