Eller som AP så artigt uttrycker det, "en trafikstockning av oljetankfartyg är det senaste tecknet på ett orubbligt globalt leveransöverflöd."
Vad den överfyllda lagringskapaciteten innebär för oljeprisutvecklingen behöver kanske inte förtydligas. Men inte nog med elände i detta:
Vi vill ju verkligen inte vara fräcka, men vi kan ändå inte helt låt bli att påpeka att en stagnerande realekonomi förmodligen skulle kunna tänkas innebära en fallande aggregerad efterfråga? Vi måste, därför eller, nog tyvärr även påtala för våra läsare att det inte kan uteslutas att detta i sin tur är grundat på det gamla vanliga - alltså den ackumulerade räntekostnadstillväxten.
Så nu ligger mer än 50 kommersiella fartyg för ankar utanför hamnarna i Houston-området sedan slutet av förra veckan, varav 41 var tankfartyg, enligt Houston Pilots, en organisation som hjälper till med navigeringen av större fartyg. Normalt finns det 30 till 40 fartyg, varav två tredjedelar är tankfartyg, enligt gruppen.
Trots att kanalen har stängts intermittent under de senaste veckorna på grund av dimma eller översvämning, pekade handlare av olja på allt från kapacitetsbegränsningar till en brist på köpare.
"Det verkar som om överflödet av utbudet på den globala marknaden bara blir värre", sade en Matt Smith, som bara råkar vara chef för råvaruforskning vid ClipperData. Flera handlare sade att vissa fartyg skulle ha kommit utan en motsvarande köpare, vilket kan vara svårt att hitta med så gott utbud och på slutet av året då skatter driver raffinaderierna att dra ner på lagren.
Alltså, ingenting att se här heller, för Sverige bara Svenska krusbär har.
Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.