I diskursen hos statisterna utanför realpolitiken, finns det en grupp av fraser varav en eller flera tenderar att vara närvarande i nästan varje argument. Även om detta inte är en uttömmande lista över den gruppen, så innehåller den tjugofem av de vanligaste fraserna som statister använder i sina argument. Som propagandan har en tendens att vara repetitiva, vissa av dessa fraser innehåller samma logiska vanföreställningar, och kommer därför att ha liknande förkastanden. Som sådana är de fraser som ordnade så att tidigare genmälen gäller även för vissa senare fraser.
"Vår" är den possessiva formen av "vi". Denna mening förutsätter att det finns en kollektiv och har äganderätten till regeringen, som är en annan kollektiv. Att existera är att ha en konkret, särskilt form i den fysiska verkligheten. Att säga att abstrakta objekt existerar är att tigga frågan om var de finns, till vilken det inte finns något svar eftersom det inte finns någon empiriskt observer enhet. Att säga att kollektiv existerar är tigga frågan om vad fysisk form de tar, eftersom alla tillgängliga fysiska former är upptagna av individerna som sägs bestå kollektivet. Således finns det ingen "vi"; det finns bara du, jag och alla andra enskilda personer. På samma sätt, inte existerar regeringen; varje person, varje byggnad, varje pistol, etc. finns.Som sådan, är frasen "vår regering" meningslös. Dessutom är att äga något att ha rätt att ensam kontroll över den. En del av denna rättighet är rätten att fysiskt förstöra det som man äger. Som regeringarna använda våld för att stoppa medborgare som försöker att fysiskt förstöra staten, medborgarna är inte de faktiska ägarna av en regering.
Denna fras förvirrar samhälle med regeringen, vilket är lika allvarligt fel som förvirrande en hel människokropp med en elakartad tumör växer inne i detta organ.
Ett giltigt kontrakt skall presenteras ärligt och gick med på att frivilligt, utan tvång eller bedrägeri. Det sociala kontraktet uppfyller inte denna standard eftersom staten initierar användandet av våld mot alla som inte frivilligt gå in i det sociala kontraktet. Staten är inte heller automatiskt upplöst när den misslyckas att upprätthålla sina skyldigheter enligt det sociala kontraktet, så presentationen är oärligt om det inträffar även alls. Därför kan det sociala kontraktet inte anses vara en legitim kontrakt.
I fallet med den staten, vi talar inte om bara någon form av ledare, men en linjal. Ingen äger linjalen och linjalen falskt påstår sig äga de som styrde, som härskaren hävdar en rätt till exklusiv kontroll över styrde och saknar logiskt försvar grund för detta. Ledaren är alltså inte "vår."
"Den fria världen" finns inte; varje enskild person existerar. Återigen, vi talar om härskare snarare än alla typer av ledare. Fria människor har inte härskare; de styr sig själva.
Respekt bör vara ett svar på dygd. Beställning användningen av initiatory våld mot människor för att kontrollera dem inte är dygdiga beteende, därför är det ovärdigt respekt.
Kontoret för ordförandeskapet, som någon del av någon regering, är en våldsam brottsling institution. Våldsamma kriminalitet är ovärdigt respekt.
Om militären är "vår" och sedan "vi" ska kunna utöva exklusiv kontroll över den. Men "vi" varken befaller militären heller ha friheten att förstöra den.Det är alltså inte "vårt"; Det är ett verktyg för de härskande klasserna används för att göra det mycket svårt för medborgarna att våldsamt störta regeringen, ge en sista försvarslinje för staten i form av undantagstillstånd bör medborgarna lyckas våldsamt störta regeringen, och presentera en avskräckande för andra härskare på andra håll i världen som kanske försöker ta över staten och fånga skattebasen för sig själva.
Demokrati är två vargar och ett får rösta om vem blir uppäten. Denna typ av beteende bör inte göras säker; Det bör göras farlig genom att ge fåren innebär att motstå vargarna. Vissa kommer att säga att detta är vad en konstitutionell republik gör, men det är falskt. En konstitutionell republik är tre vargar och ett får rösta för en representativ bland dem att avgöra vem blir uppäten. Att påstå att inrättandet av ett konstitutionell republik motverkar de negativa aspekterna av demokrati är att hävda att bara genom att göra en chokladkaka dubbla lager, kan man magiskt förvandla det till något som inte är choklad.
Återigen bör respekt vara ett svar på dygd. Precis som beställer användningen av initiatory våld mot människor för att kontrollera dem inte är dygdiga beteende, att utföra nämnda order är inte heller dygdig. Därför är det ovärdigt respekt.
Eftersom endast individer klarar av handling, endast individer kan rätta egen egendom. Det finns inget sådant som offentlig egendom; det enda privatägda fastigheter och egendom som har stulits eller på annat sätt störas av agenter från staten. Det finns alltså inget hemland eller nation eftersom dessa kräver kollektivt ägande.
Det finns inget sådant som nationell säkerhet förutom varje enskild persons säkerhet eftersom det inte finns något sådant som en nation förutom varje enskild person.
I ett statligt samhälle, lagarna är en samling av yttranden nedskrivna av sociopater som har lyckats antingen vinna popularitetstävlingar eller mörda sina konkurrenter och verkställas under pistolhot av ligister i kostymer.Innebörden av uttrycket "det är lagen" är att denna situation är både nödvändigt och korrekt, snarare än inneboende ologiskt och omoraliskt.Också förstått är att lagen är något okränkbart och oföränderlig, vilket är klart falskt eftersom de ovannämnda sociopater både ofta ändra lagarna och rutinmässigt bortse lagarna som de gör för alla andra.
Detta uttalande förutsätter att det inte finns någon väljare bedrägeri, att rösterna räknas på rätt sätt, kan omröstningen resultat inte ändras av domstolar, och att politikerna kommer att göra vad väljarna säger att de ska göra. Var och en av dessa antaganden har ett ouppfyllda bevisbördan i bästa fall, och är bevisligen falskt vid flera tillfällen i värsta fall.
En legitim skyldighet kan bara komma från en legitim rättighet eller kontrakt. Det finns ingen sådan rättighet eller avtal som kan skapa en sådan skyldighet. Dessutom kan det inte finnas någon legitim skyldighet att utföra en omoralisk handling. Röstning är omoraliskt, eftersom det bidrar till att införa våldsamma härskare på fredliga människor och ger intryck av legitimitet till institutioner som förtjänar ingen.
Detta är exakt fel. Människor som inte röstar är de enda personer som har rätt att klaga. De som röstar för människor som vinner val godkänna politiker och deras hantlangare som kommer att engagera sig i verksamhet enligt färgen på lag som skulle bestraffas som brott om du eller jag gjorde dem. De som röstar för människor som förlorar val kanske inte vicariously ansvariga för brott statliga agenter i samma utsträckning, men deltar i systemet bidrar till att ge sken av legitimitet för det som till sin natur är illegitim.
Samhälle, eller "allmänheten", finns inte. Varje enskild person existerar. Som sådan, det finns inget sådant som allmännyttan eller det goda i samhället.Det finns bara vad som är bra för varje enskild person.
De som utöva statsmakten ämnes barn till tvångs indoktrinering som lämnar dem med några säljbara kunskaper och begränsar möjligheten för lämpliga vårdnadshavare att fungera som sina föräldrar. De bryr sig inte om barn som något annat än ett sätt att skam och skuld människor till att lämna över mer frihet och egendom till staten.
Detta är en positiv påstående som bär en bevisbörda. I sig själv är detta ett påstående hävdade utan logik eller bevis och kan därför ogillas utan logik eller bevis.
Ordet "anarki" kommer från grekiska αναρχος, som betyder "utan härskare", eller mer exakt, "utan början att ta ledningen." Det betyder inte en frånvaro av ordning, regler, eller struktur. Staten, å andra sidan, är kaos plus organisation.
Detta är exakt fel. Skatter är priset för att inte skapa ett civiliserat samhälle bygger på frivilliga lösningar, och graden av beskattningen motsvarar graden av misslyckande.
Beskattning är omoraliskt eftersom det bryter mot principen om icke-aggression, privat äganderätt, och föreningsfrihet. Det finns ingen legitim skyldighet att följa omoral.
Detta skulle göra en både en borgenär och en gäldenär i samma transaktion.Detta är en motsägelse, alltså det är falskt.
Detta strider mot den typ av staten. Statsapparaten gör vissa människor att göra vad som är normalt förbjudet för någon att göra. Således är målet att undvika ansvar för att begå brott. Att undvika ansvar är motsatsen till att svars.
Om vi befria slavarna, som kommer att plocka bomull ? Det spelar ingen roll.Det viktiga är att slaveri är moraliskt oförsvarbart. Så är det med regeringen och som kommer att tillhandahålla tjänster i sin frånvaro. Dessutom är det inte nödvändigt att känna till det korrekta svaret på en fråga för att veta att en viss svaret är felaktigt. Och vem kommer att bygga dödslägren ? Staten ger också oacceptabla otjänster som nästan säkert inte skulle förekomma i sin frånvaro.
http://reece.liberty.me/2015/03/09/25-statist-propaganda-phrases-and-how-to-rebut-them/
Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.