Vår mörka sanning om ljuset

2015-02-21

”Detta narrativa socioekonomiska system har ett psykosocialt betingat arkitektoniskt funktionsmässigt syfte, vilket bygger på principerna om efterlevnad, blind tillit och snabb glömska. Av hänsyn till skillnaderna mellan dessa parametrar, så låt oss kalla dessa för ett sammanfattande drag av den "svenska socialpsykologiska modellen". 

Denna kognitivt formaterade självgenererande förledning innebär en intern "schism" en slags division inom oss. Den skapar en form av intern separation inom oss själva från vår individuella fundamentala naturliga förmåga att mer på ett direkt känslomässigt plan uppleva våra egna känslor, ett slags bromsande socialpsykologiskt filter till ett kollektivistiskt grundat känsloplan, alla skall få samma känsloupplevelse givet samma betingelser, vi skall upphöra att vara självtänkande och självkännande individer. Detta då alltså inte bara i den sanna emotionella relationen till vår externa omgivning och människorna i våra liv; utan det är ett slutligt avgångsvederlag från hela vår egen individuella biologiska emotionella intelligens. Vi skall uppleva våra känslor på kommando, men så fungerar inte naturen, inte ens med all formatering i världen, så det kommer alltid att rulla dit som det lutar. 

Vi tänker utifrån vårt kognitivt emotionellt formaterande filter - känner jag rätt nu eller inte - så vi blir osäkra. Vi kan ju inte bli glada ensamma av enbart döda materiella ting, eller knappt ens i grunden överhuvudtaget uppleva känslor i förhållande till döda ting, alltså utan andra människor - varelser - detta utöver vad som möjligen kanske betingas av de rent instinktiva biologiska överlevnadsfunktionerna. Men jag tvivlar på att meningen med livet skulle vara så stor ensam på jorden. 

Så den kollektivistiska materialismens intellektuella grund är ints ens en våris som med tiden varken brister eller bär till ett förbättrat psykosocialt tillstånd. Den är vår emotionella socialpsykologiska undergång. Vi blir alltmer psykosocialt obalanserade eftersom vi alltid strävar efter mer yttre bekräftelse i konkurrens med varandra. Den psykologiska förnöjsamheten dör inte bara sotdöden på materialismens altare, den slaktas brutalt.

Så för att kraven - vårt upplevda behov - av yttre materiell stimulans omvänt skall kunna ökas, alltså för att våra förledande krafter vid makten skall kunna skapa mer kontroll över oss, så krävs det också samtidigt att den naturliga emotionella stimulansen inom oss själva, minskar i balansen inom såväl individen liksom därmed också i samhället. För känner vi förnöjsamhet så minskar vår vilja att sträva, det får inte hända så vi måste därför dessutom alltid hållas lagom missnöjda.

Så om inte utvecklingen skall bromsas upp på naturliga grunder, nu mera känt som att känna sig allt mer förnöjd - emotionellt tillgodosedd, så måste vi alltså samtidigt dessutom hållas helst allt mer missnöjda. Detta är den ovillkorliga vägen utåt bort från oss själva och våra egna individuella känslomässiga förmågor, det är därför också ovillkorligen vägen till den känslomässiga dödsskuggans tomma dalar där vi nu vandrar. Det odiskutabelt den väg som leder oss bort ifrån vår möjliga lycka samtidigt som kartan vi följer sägs beskriva vägen till en viss kista vid en form av en färgglad himmelsk betingelse.

Innan vi har en möjlighet att introduceras vidare till oss själva för känslomässig förståelse, från den fundamentala och närmast biologiska formateringen i späd ålder, så bombarderas vi av samhällets sociala införande av normer i oss om vem som vi förväntas vara känslomässigt. Vad vi själva som individer skall känna ställda inför vissa givna betingelser. Märk väl, detta alltså i ett samhälle med en ovillkorlig inneboende materialistiskt grundad mekanisk funktion och karaktär, vilken obönhörligen bara syftar till att allt färre skall bli allt rikare på allt fler människors bekostnad.

Som art så har vi upprätthållit och utvecklat denna väg av alltmer emotionellt och intellektuellt ensliga livsstil i tusentals år. Det är därför nu i slutet på detta sociala paradigm som vi till sist har förträngt våra biologiskt grundande känslor för släktskap med våra familjemedlemmar, våra vänner, våra samhällen och till och med oss själva i jakten på denna för oss nu så åtråvärda yttre bekräftelse, ett behov etablerat av en socialt konstruerad modell. Detta har hämmat utvecklingen av vårt medvetande, med ena hjärnhalvan som alltmer inaktiv. Känslorna för synkronicitet och emotionellt självförverkligande - alltså vår förmåga till känslomässig självförståelse och utveckling - för att kunna leva ärligt mot våra egna känslor, de har övergivits och skapar ett alltmer växande ödsligt emotionellt landskap. 

Vi måste ju rent faktiskt mekaniskt funktionsmässigt bli emotionellt dummare - känslomässigt förvridna - för att rationellt kunna inbilla oss på att vi måste bli mer materiellt lyckliga. Den emotionella självförståelsen måste minskas. Så ytligheten firar sina triumfer genom alltmer obskyra danser i färgglada clowndräkter på de djupare känslornas gravar.

Det är även så att den kognitiva formateringen av idag är mer än bara ett ensidigt tankeimplantat, det är även en osund kognitivt betingad känsla eller rentav apellen till en instinktiv längtan efter vårt personliga utrymme - en sirénsång till vårt ego. Detta drag har därför faktiskt också bäddat in sig i varje aspekt av vår varelse. Dess intryck har kommit till att påverka oss på en närmast rent genetisk nivå hela vårt liv. Vi har faktiskt aldrig vetat om särskilt mycket annat, än att vara kollektivistiska materialister. Likt femåringar som bara vill ha vi fick aldrig lära oss att tänka själva och vi blev rädda för att vara ensamma tillsammans med bara våra egna känslor och vi ville bara ha, anledningen till att ge fanns mycket sällan i manuskriptet. 

Makten använder och har alltid använt svagheten i oss själva med vårt ego, emot oss själva, för att hålla oss distraherade med våra upplevda yttre "bekymmer", villkor, förväntningar och rädslor - i livspusslet. Vår rädsla för att få vårt ego kränkt, eller då inte förväntningsmässigt tillgodosett, vilket bygger de allra högsta murarna inom oss själva, bakom vilka lyckan för alltid därför kan hålla sig väl gömd. 

Att vara proaktivt rationellt tänkande angående egna emotioner - känslor - istället för att bara vara reaktiv och styrd, försvagar - förminskar - vårt ego och skapar, ökar, vår personliga makt över oss själva, ger emotionell självförståelse - detta får det socialpsykologiska narrativets emotionella mekaniska funktion att alltmer kapitulera inom oss. Det är denna "egots maktkuliss" som kanske är det smartaste bedrägeriet, det som vi själva enskilt applicerar på oss själva, för att upprätthålla detta alltmer dysfunktionella kollektivistiskt materialistiska samhälle. Slavarna som håller sig själva till förmån för slavägaren

Vi är nu så fullt upptagna med vår personliga emotionella överlevnad, grundad på yttre distraktioner i våra dagliga liv, så att denna obevekliga påverkan från vårt ego och våra utifrån detta upplevda känslomässiga dramer, skapar en så emotionellt enfaldig tillvaro av upprördhet med alla sina otaliga bilagor. Att vi blir snart till och med kränkta av oss själva i vår emotionellt ödsliga ensamhet, så vårt självförakt växer sig allt starkare och mörkret inom oss breder ut sig. Vi blir ett med den psykosociala ofärdsvägen bort ifrån oss själva för vi tror den leder till målet som omfamnar oss så ivrigt och gärna, men som bara består av vårt eget självförakt. 

Detta är en kollaps i vårt emotionella väsen mellan vem vi utifrån vår allt mer förvrängda uppfattning av omvärlden vill uppfatta oss själva som att vara (som nu knappt inte alls är vad vi egentligen är) och hur samhällets programmering av oss till vår aggressiva natur för att upprätthålla sin standard för den nödvändiga socialpsykologiska strukturen. Våra illusioner når dock inte längre fram till att beskriva vår uppfattade verklighet så förtroendet kollapsar.

God morgon”

Detta narrativa socioekonomiska system har ett psykosocialt betingat arkitektoniskt funktionsmässigt syfte, vilket bygger på principerna om efterlevnad, blind tillit och snabb glömska. Av hänsyn till skillnaderna mellan dessa parametrar, så låt oss kalla dessa för ett sammanfattande drag av den "svenska socialpsykologiska modellen".

Denna kognitivt formaterade självgenererande förledning innebär en intern "schism" en slags division inom oss. Den skapar en form av intern separation inom oss själva från vår individuella fundamentala naturliga förmåga att mer på ett direkt känslomässigt plan uppleva våra egna känslor, ett slags bromsande socialpsykologiskt filter till ett kollektivistiskt grundat känsloplan, alla skall få samma känsloupplevelse givet samma betingelser, vi skall upphöra att vara självtänkande och självkännande individer. Detta då alltså inte bara i den sanna emotionella relationen till vår externa omgivning och människorna i våra liv; utan det är ett slutligt avgångsvederlag från hela vår egen individuella biologiska emotionella intelligens. Vi skall uppleva våra känslor på kommando, men så fungerar inte naturen, inte ens med all formatering i världen, så det kommer alltid att rulla dit som det lutar.

Vi tänker utifrån vårt kognitivt emotionellt formaterande filter - känner jag rätt nu eller inte - så vi blir osäkra. Vi kan ju inte bli glada ensamma av enbart döda materiella ting, eller knappt ens i grunden överhuvudtaget uppleva känslor i förhållande till döda ting, alltså utan andra människor - varelser - detta utöver vad som möjligen kanske betingas av de rent instinktiva biologiska överlevnadsfunktionerna. Men jag tvivlar på att meningen med livet skulle vara så stor ensam på jorden.

Så den kollektivistiska materialismens intellektuella grund är ints ens en våris som med tiden varken brister eller bär till ett förbättrat psykosocialt tillstånd. Den är vår emotionella socialpsykologiska undergång. Vi blir alltmer psykosocialt obalanserade eftersom vi alltid strävar efter mer yttre bekräftelse i konkurrens med varandra. Den psykologiska förnöjsamheten dör inte bara sotdöden på materialismens altare, den slaktas brutalt.

Så för att kraven - vårt upplevda behov - av yttre materiell stimulans omvänt skall kunna ökas, alltså för att våra förledande krafter vid makten skall kunna skapa mer kontroll över oss, så krävs det också samtidigt att den naturliga emotionella stimulansen inom oss själva, minskar i balansen inom såväl individen liksom därmed också i samhället. För känner vi förnöjsamhet så minskar vår vilja att sträva, det får inte hända så vi måste därför dessutom alltid hållas lagom missnöjda.

Så om inte utvecklingen skall bromsas upp på naturliga grunder, nu mera känt som att känna sig allt mer förnöjd - emotionellt tillgodosedd, så måste vi alltså samtidigt dessutom hållas helst allt mer missnöjda. Detta är den ovillkorliga vägen utåt bort från oss själva och våra egna individuella känslomässiga förmågor, det är därför också ovillkorligen vägen till den känslomässiga dödsskuggans tomma dalar där vi nu vandrar. Det odiskutabelt den väg som leder oss bort ifrån vår möjliga lycka samtidigt som kartan vi följer sägs beskriva vägen till en viss kista vid en form av en färgglad himmelsk betingelse.

Innan vi har en möjlighet att introduceras vidare till oss själva för känslomässig förståelse, från den fundamentala och närmast biologiska formateringen i späd ålder, så bombarderas vi av samhällets sociala införande av normer i oss om vem som vi förväntas vara känslomässigt. Vad vi själva som individer skall känna ställda inför vissa givna betingelser. Märk väl, detta alltså i ett samhälle med en ovillkorlig inneboende materialistiskt grundad mekanisk funktion och karaktär, vilken obönhörligen bara syftar till att allt färre skall bli allt rikare på allt fler människors bekostnad.

eclipse-2012-light-halo-326x159

Som art så har vi upprätthållit och utvecklat denna väg av alltmer emotionellt och intellektuellt ensliga livsstil i tusentals år. Det är därför nu i slutet på detta sociala paradigm som vi till sist har förträngt våra biologiskt grundande känslor för släktskap med våra familjemedlemmar, våra vänner, våra samhällen och till och med oss själva i jakten på denna för oss nu så åtråvärda yttre bekräftelse, ett behov etablerat av en socialt konstruerad modell. Detta har hämmat utvecklingen av vårt medvetande, med ena hjärnhalvan som alltmer inaktiv. Känslorna för synkronicitet och emotionellt självförverkligande - alltså vår förmåga till känslomässig självförståelse och utveckling - för att kunna leva ärligt mot våra egna känslor, de har övergivits och skapar ett alltmer växande ödsligt emotionellt landskap.

Vi måste ju rent faktiskt mekaniskt funktionsmässigt bli emotionellt dummare - känslomässigt förvridna - för att rationellt kunna inbilla oss på att vi måste bli mer materiellt lyckliga. Den emotionella självförståelsen måste minskas. Så ytligheten firar sina triumfer genom alltmer obskyra danser i färgglada clowndräkter på de djupare känslornas gravar.

Det är även så att den kognitiva formateringen av idag är mer än bara ett ensidigt tankeimplantat, det är även en osund kognitivt betingad känsla eller rentav apellen till en instinktiv längtan efter vårt personliga utrymme - en sirénsång till vårt ego. Detta drag har därför faktiskt också bäddat in sig i varje aspekt av vår varelse. Dess intryck har kommit till att påverka oss på en närmast rent genetisk nivå hela vårt liv. Vi har faktiskt aldrig vetat om särskilt mycket annat, än att vara kollektivistiska materialister. Likt femåringar som bara vill ha vi fick aldrig lära oss att tänka själva och vi blev rädda för att vara ensamma tillsammans med bara våra egna känslor och vi ville bara ha, anledningen till att ge fanns mycket sällan i manuskriptet.

Makten använder och har alltid använt svagheten i oss själva med vårt ego, emot oss själva, för att hålla oss distraherade med våra upplevda yttre "bekymmer", villkor, förväntningar och rädslor - i livspusslet. Vår rädsla för att få vårt ego kränkt, eller då inte förväntningsmässigt tillgodosett, vilket bygger de allra högsta murarna inom oss själva, bakom vilka lyckan för alltid därför kan hålla sig väl gömd.

Att vara proaktivt rationellt tänkande angående egna emotioner - känslor - istället för att bara vara reaktiv och styrd, försvagar - förminskar - vårt ego och skapar, ökar, vår personliga makt över oss själva, ger emotionell självförståelse - detta får det socialpsykologiska narrativets emotionella mekaniska funktion att alltmer kapitulera inom oss. Det är denna "egots maktkuliss" som kanske är det smartaste bedrägeriet, det som vi själva enskilt applicerar på oss själva, för att upprätthålla detta alltmer dysfunktionella kollektivistiskt materialistiska samhälle. Slavarna som håller sig själva till förmån för slavägaren

Vi är nu så fullt upptagna med vår personliga emotionella överlevnad, grundad på yttre distraktioner i våra dagliga liv, så att denna obevekliga påverkan från vårt ego och våra utifrån detta upplevda känslomässiga dramer, skapar en så emotionellt enfaldig tillvaro av upprördhet med alla sina otaliga bilagor. Att vi blir snart till och med kränkta av oss själva i vår emotionellt ödsliga ensamhet, så vårt självförakt växer sig allt starkare och mörkret inom oss breder ut sig. Vi blir ett med den psykosociala ofärdsvägen bort ifrån oss själva för vi tror den leder till målet som omfamnar oss så ivrigt och gärna, men som bara består av vårt eget självförakt.

Detta är en kollaps i vårt emotionella väsen mellan vem vi utifrån vår allt mer förvrängda uppfattning av omvärlden vill uppfatta oss själva som att vara (som nu knappt inte alls är vad vi egentligen är) och hur samhällets programmering av oss till vår aggressiva natur för att upprätthålla sin standard för den nödvändiga socialpsykologiska strukturen. Våra illusioner når dock inte längre fram till att beskriva vår uppfattade verklighet så förtroendet kollapsar.

”Detta narrativa socioekonomiska system har ett psykosocialt betingat arkitektoniskt funktionsmässigt syfte, vilket bygger på principerna om efterlevnad, blind tillit och snabb glömska. Av hänsyn till skillnaderna mellan dessa parametrar, så låt oss kalla dessa för ett sammanfattande drag av den "svenska socialpsykologiska modellen". 

Denna kognitivt formaterade självgenererande förledning innebär en intern "schism" en slags division inom oss. Den skapar en form av intern separation inom oss själva från vår individuella fundamentala naturliga förmåga att mer på ett direkt känslomässigt plan uppleva våra egna känslor, ett slags bromsande socialpsykologiskt filter till ett kollektivistiskt grundat känsloplan, alla skall få samma känsloupplevelse givet samma betingelser, vi skall upphöra att vara självtänkande och självkännande individer. Detta då alltså inte bara i den sanna emotionella relationen till vår externa omgivning och människorna i våra liv; utan det är ett slutligt avgångsvederlag från hela vår egen individuella biologiska emotionella intelligens. Vi skall uppleva våra känslor på kommando, men så fungerar inte naturen, inte ens med all formatering i världen, så det kommer alltid att rulla dit som det lutar. 

Vi tänker utifrån vårt kognitivt emotionellt formaterande filter - känner jag rätt nu eller inte - så vi blir osäkra. Vi kan ju inte bli glada ensamma av enbart döda materiella ting, eller knappt ens i grunden överhuvudtaget uppleva känslor i förhållande till döda ting, alltså utan andra människor - varelser - detta utöver vad som möjligen kanske betingas av de rent instinktiva biologiska överlevnadsfunktionerna. Men jag tvivlar på att meningen med livet skulle vara så stor ensam på jorden. 

Så den kollektivistiska materialismens intellektuella grund är ints ens en våris som med tiden varken brister eller bär till ett förbättrat psykosocialt tillstånd. Den är vår emotionella socialpsykologiska undergång. Vi blir alltmer psykosocialt obalanserade eftersom vi alltid strävar efter mer yttre bekräftelse i konkurrens med varandra. Den psykologiska förnöjsamheten dör inte bara sotdöden på materialismens altare, den slaktas brutalt.

Så för att kraven - vårt upplevda behov - av yttre materiell stimulans omvänt skall kunna ökas, alltså för att våra förledande krafter vid makten skall kunna skapa mer kontroll över oss, så krävs det också samtidigt att den naturliga emotionella stimulansen inom oss själva, minskar i balansen inom såväl individen liksom därmed också i samhället. För känner vi förnöjsamhet så minskar vår vilja att sträva, det får inte hända så vi måste därför dessutom alltid hållas lagom missnöjda.

Så om inte utvecklingen skall bromsas upp på naturliga grunder, nu mera känt som att känna sig allt mer förnöjd - emotionellt tillgodosedd, så måste vi alltså samtidigt dessutom hållas helst allt mer missnöjda. Detta är den ovillkorliga vägen utåt bort från oss själva och våra egna individuella känslomässiga förmågor, det är därför också ovillkorligen vägen till den känslomässiga dödsskuggans tomma dalar där vi nu vandrar. Det odiskutabelt den väg som leder oss bort ifrån vår möjliga lycka samtidigt som kartan vi följer sägs beskriva vägen till en viss kista vid en form av en färgglad himmelsk betingelse.

Innan vi har en möjlighet att introduceras vidare till oss själva för känslomässig förståelse, från den fundamentala och närmast biologiska formateringen i späd ålder, så bombarderas vi av samhällets sociala införande av normer i oss om vem som vi förväntas vara känslomässigt. Vad vi själva som individer skall känna ställda inför vissa givna betingelser. Märk väl, detta alltså i ett samhälle med en ovillkorlig inneboende materialistiskt grundad mekanisk funktion och karaktär, vilken obönhörligen bara syftar till att allt färre skall bli allt rikare på allt fler människors bekostnad.

Som art så har vi upprätthållit och utvecklat denna väg av alltmer emotionellt och intellektuellt ensliga livsstil i tusentals år. Det är därför nu i slutet på detta sociala paradigm som vi till sist har förträngt våra biologiskt grundande känslor för släktskap med våra familjemedlemmar, våra vänner, våra samhällen och till och med oss själva i jakten på denna för oss nu så åtråvärda yttre bekräftelse, ett behov etablerat av en socialt konstruerad modell. Detta har hämmat utvecklingen av vårt medvetande, med ena hjärnhalvan som alltmer inaktiv. Känslorna för synkronicitet och emotionellt självförverkligande - alltså vår förmåga till känslomässig självförståelse och utveckling - för att kunna leva ärligt mot våra egna känslor, de har övergivits och skapar ett alltmer växande ödsligt emotionellt landskap. 

Vi måste ju rent faktiskt mekaniskt funktionsmässigt bli emotionellt dummare - känslomässigt förvridna - för att rationellt kunna inbilla oss på att vi måste bli mer materiellt lyckliga. Den emotionella självförståelsen måste minskas. Så ytligheten firar sina triumfer genom alltmer obskyra danser i färgglada clowndräkter på de djupare känslornas gravar.

Det är även så att den kognitiva formateringen av idag är mer än bara ett ensidigt tankeimplantat, det är även en osund kognitivt betingad känsla eller rentav apellen till en instinktiv längtan efter vårt personliga utrymme - en sirénsång till vårt ego. Detta drag har därför faktiskt också bäddat in sig i varje aspekt av vår varelse. Dess intryck har kommit till att påverka oss på en närmast rent genetisk nivå hela vårt liv. Vi har faktiskt aldrig vetat om särskilt mycket annat, än att vara kollektivistiska materialister. Likt femåringar som bara vill ha vi fick aldrig lära oss att tänka själva och vi blev rädda för att vara ensamma tillsammans med bara våra egna känslor och vi ville bara ha, anledningen till att ge fanns mycket sällan i manuskriptet. 

Makten använder och har alltid använt svagheten i oss själva med vårt ego, emot oss själva, för att hålla oss distraherade med våra upplevda yttre "bekymmer", villkor, förväntningar och rädslor - i livspusslet. Vår rädsla för att få vårt ego kränkt, eller då inte förväntningsmässigt tillgodosett, vilket bygger de allra högsta murarna inom oss själva, bakom vilka lyckan för alltid därför kan hålla sig väl gömd. 

Att vara proaktivt rationellt tänkande angående egna emotioner - känslor - istället för att bara vara reaktiv och styrd, försvagar - förminskar - vårt ego och skapar, ökar, vår personliga makt över oss själva, ger emotionell självförståelse - detta får det socialpsykologiska narrativets emotionella mekaniska funktion att alltmer kapitulera inom oss. Det är denna "egots maktkuliss" som kanske är det smartaste bedrägeriet, det som vi själva enskilt applicerar på oss själva, för att upprätthålla detta alltmer dysfunktionella kollektivistiskt materialistiska samhälle. Slavarna som håller sig själva till förmån för slavägaren

Vi är nu så fullt upptagna med vår personliga emotionella överlevnad, grundad på yttre distraktioner i våra dagliga liv, så att denna obevekliga påverkan från vårt ego och våra utifrån detta upplevda känslomässiga dramer, skapar en så emotionellt enfaldig tillvaro av upprördhet med alla sina otaliga bilagor. Att vi blir snart till och med kränkta av oss själva i vår emotionellt ödsliga ensamhet, så vårt självförakt växer sig allt starkare och mörkret inom oss breder ut sig. Vi blir ett med den psykosociala ofärdsvägen bort ifrån oss själva för vi tror den leder till målet som omfamnar oss så ivrigt och gärna, men som bara består av vårt eget självförakt. 

Detta är en kollaps i vårt emotionella väsen mellan vem vi utifrån vår allt mer förvrängda uppfattning av omvärlden vill uppfatta oss själva som att vara (som nu knappt inte alls är vad vi egentligen är) och hur samhällets programmering av oss till vår aggressiva natur för att upprätthålla sin standard för den nödvändiga socialpsykologiska strukturen. Våra illusioner når dock inte längre fram till att beskriva vår uppfattade verklighet så förtroendet kollapsar.

God morgon”

Visa ditt stöd till det informationsarbete Carl genomför

Swish

Scanna QR eller skicka till 076-118 25 68. Mottagare är Caroline Norberg.

Patreon

Här kan du visa ditt stöd genom att bli månadsgivare på Patreon.

Swish

Bidra genom att Swisha till 076-118 25 68, mottagare är Caroline Norberg.

De Fria

Besök folkrörelsen som jobbar för demokrati genom en medveten och upplyst befolkning!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram